zondag 31 januari 2010

Reflectie op de module ICT bij Nederlands

Reflectie:
Ik heb veel geleerd van deze module.
Ik vond de opdrachten in de handleiding duidelijk en makkelijk te volgen.
De opdrachten waar begeleiding bij nodig was waren wat lastiger uit te voeren.
Dat komt omdat wij van de NL-pabo groep maar 1 keer per week begeleiding hadden en als 1 persoon vragen had was eigenlijk de les zo voorbij en kon je niet verder.
Voor onze groep is het ook een probleem dat de website alleen op de HRO gemaakt kon worden omdat we daar gewoon heel weinig waren en de laatste maanden helemaal niet. Mijn website is:

stud.hro.nl/0803396. Ik heb tijdens de eerste lessen een podcast gekoppeld aan mijn website maar op een of andere manier is die niet terug te vinden. Ik blijf proberen om dit alsnog er weer op te krijgen. En ja hoor, eindelijk is het gelukt. Ik heb ook uren lopen rommelen aan mijn website omdat af en toe foto's er dubbel op verschijnen. Helaas is dat dus niet te verhelpen!

Het maken van een weblog bevalt me goed. Ik heb inmiddels voor mijn klas een weblog aangemaakt en ga die gebruiken om gegevens uit te wisselen en opdrachten er op te zetten.
Ik vind dat ik alle vaardigheden genoeg verkend heb maar moet gewoon meer handigheid en snelheid krijgen door ze vaak te gebruiken in de praktijk.
Alles wat je de eerste keer doet kost veel tijd en energie maar na een paar keer gaat het als vanzelf. Als ik nu mijn laptop start krijg ik via mijn feedreader de laatste nieuwtjes binnen en ik ben elke dag wel iets aan het uitproberen dat ik kan gebruiken op school. Ik heb me net aangemeld op twitter dus ik ben benieuwd wat dat gaat worden. (sonja_starink)
Er zijn een aantal dingen die ik erg goed kan gebruiken bij het vak Nederlands:


  • De wallwisher, is erg handig bij groepsopdrachten, projecten en brainstormen
  • Weblog, bij het maken, inleveren en delen van opdrachten
  • docs.google.com, voor het delen van bestanden
  • photostory, onder andere voor het maken van samenvattingen van een boek
  • podcast, voor het inspreken van opdrachten, gedichten enz.
  • feedreader, voor de laatste nieuwtjes op vakgebied
Ik heb de lessenserie op Googledocs gezet en ook de PowerPointpresentatie hiervan.



Geen opmerkingen:

Een reactie posten