dinsdag 26 januari 2010

Een fotoverhaal: Afblijven

Ik heb in mei 2009 op de HRO gewerkt aan een fotoverhaal. De gegevens daarvan zijn voor mij niet meer te gebruiken omdat ze beschadigd zijn op mijn usb-stick en mijn computer van destijds ook onherstelbaar beschadigd is. Ik ben dus weer opnieuw begonnen. Na veel gemodder is het me gelukt om de juiste programma's te installeren en om een fotoverhaaltje te maken dat ik bij Nederlands kan gebruiken. Als je dit een keer gedaan hebt is het denk ik makkelijk om nog eens te doen. Ik ga dit zeker vaker gebruiken voor alle zelfstandige opdrachten die leerlingen bij ons moeten uitvoeren dan werkt beeld en geluid toch een stuk beter dan een geschreven opdracht. Ik moet wel zorgen dat het geluid beter wordt dan bij dit verhaal.




Wel moet ik dit soort dingen overleggen met mijn teamleider. De leerlingen moeten dit soort opdrachten namelijk ook op het domein kunnen uitvoeren. Het domein is de plek waar zij normaalgesproken aan het werk zijn met opdrachten. Zij zitten daar elke dag en krijgen per vak 1 keer per weekinstructie in een instructielokaal. Een domein bestaat uit een aantal klassen . In het domein van mijn team zitten ongeveer 100 leerlingen uit klas 3 en 4 Tl.
Alle leerlingen krijgen per periode (5 keer per jaar) een opdrachtenboek voor de hele periode. Het is dus ook de bedoeling dat mijn opdrachten daar in staan maar ook dat de leerlingen in het domein aan de opdrachten kunnen werken (er staan 12 computers). De opdracht moet dus op school te realiseren zijn.

1 opmerking:

  1. Hallo Sonja,
    Helaas lukt het me niet om het fotoverhaal te bekijken. Ik vind het ook een geschikt programma. Helaas staat dit niet op ons netwerk. Moet er nog eens om gaan zeuren.
    Succes,
    Huub

    BeantwoordenVerwijderen