zondag 31 januari 2010

Lessenserie: het maken van een filmscript

Bij de lessenserie heb ik gekozen voor lessen om een filmscript te maken. Deze lessen sluiten aan op de opdrachten die mijn leerlingen krijgen in de 4e van de 5 periodes van klas 3.
Helaas lukt het niet om de lessenserie op googledocs te zetten. De bijlagen en de powerpointpresentatie staan er wel op.
Ik heb 2 lessen in het model van Geerligs gezet. In de eerste les leren de leerlingen kenmerken film te herkennen en verschillen met boeken door een tekstfragment te vergelijken met een filmfragment.
In de tweede les maken zij een weblog aan en schrijven zij een script. Zij moeten het resultaat presenteren op de weblog en op elkaars werk reageren.
Het bekijken van de film moet op school gebeuren omdat we anders problemen krijgen met het publiceren ervan. Bovendien wil ik ook dat de leerlingen hun werk op school kunnen doen.
Terwijl ik dit blog aan het schrijven ben gaat er steeds iets mis en het lukt me steeds niet om op te slaan (bad request). Dit soort dingen schijnen altijd te gebeuren als je op de computer moet werken! Dus ik hoop dat uiteindelijk mijn verhaal hier goed in is gekomen.
Ik kan de lessenserie niet op googledocs publiceren omdat het bestand te groot is. Wel staan de bijlagen en de powerpoint er op:
powerpoint: http://docs.google.com/present/view?id=dd456nv6_5fn5ngfgj

Geen opmerkingen:

Een reactie posten